Súlyos alváshiány fogyás, Most megtudhatod, miért hizlal az alváshiány


Végre itt a jó idő, egyre kevesebb réteg ruhát kell hordanunk és lassan, de biztosan beindul a strandszezon.

Aludjunk, hogy zsírt égessünk!

A tavasz kezdete a fogyókúrázók számára legalább akkora motivációt jelent, mint az újévi fogadalmakat követő év eleje. Egyre több embert látni gyümölcslével a kezében, méregtelenítünk, kozmetikushoz megyünk és a megcsappant lelkesedés után a fitnesztermek újra teljes létszámmal üzemelnek. Vagyonokat költünk arra, hogy szépek és egészségesek legyünk. Csak egy valamiről vagyunk hajlamosak megfeledkezni: a pihentető alvás fontosságáról… Mi tavaly ilyenkor egy spinning órára neveztünk be Miközben sokszor sportot űzünk a kialvatlanságból, nem értjük, hogy a testmozgás és a megfelelő étrend mellett miért csak alig-alig olvadnak le pluszkilók.

Pedig az alváshiányos állapot több szempontból is akadályt gördít az álomalak és közéd.

Ez történik a testünkkel, ha nem alszunk eleget Annak ugyanis, ha szervezetünk nem tud kellően regenerálódni és felkészülni egy újabb napra, akár súlyos következményei is lehetnek. A legtöbb embernek napi óra alvásra van szüksége ahhoz, hogy teste optimálisan működjön, ám sajnos jellemző, hogy ennél kevesebbet, akár csak napi órát alszunk.

Kevesebb alvás, nagyobb étvágy? A kialvatlanság dupla fronton is árt a kitartani vágyó fogyókúrázóknak. Egyrészt növeli a ghrelin szintünket, másrészt csökkenti a leptinét.

súlyos alváshiány fogyás

Ez közérthetően annyit tesz, hogy míg az egyik oldalról az éhségérzet nő, addig a mások oldalon a jóllakottságérzet csökken. Nem hangzik túl kecsegtetően, ugye? Egy fagyi nem fagyi… Gondolj csak bele! Alvás közben a jóllakottságért felelős leptin szintünk emelkedett, majd amikor napközben elkezd csökkenni, a szervezetünk jelzi, hogy táplálékra van szüksége.

De az alváshiány hatására ez az egyensúly felborul, ezért csak a tervezettnél sokkal több táplálék bevitelével tudod csillapítani az éhséget.

A hormonális elhízás okai és kezelése - Nőgyógyászati Központ

Tehát ha nem alszol rendesen, számíthatsz rá, hogy ezek ketten bizony veszélyes elegyet alkotnak a fogyókúrád ellen! A túlsúlyhoz vezető út… Alváshiánnyal van kikövezve!

súlyos alváshiány fogyás

Ha azt hitted, hogy a kevés súlyos alváshiány fogyás megúszod egy kis éhségérzet növekedéssel és jóllakottságérzet csökkenéssel, akkor sajnos el kell, hogy keserítselek. Emellett ugyanis testünk energiafelhasználása is mérséklődik, kevesebb kalóriát égetünk el, az anyagcserénk pedig lassul.

Kevés alvás hatásai | BENU Gyógyszertárak

És mielőtt legyintenél, hogy nem eszik olyan forrón a kását: sajnos már egy rossz éjszakát követően is érzékelhetők a negatív következmények. Az American Journal of Clinical Nutrituon tanulmánya alapján a normál alvók energiafelhasználása nyugalmi állapotban 5 százalékkal magasabb volt, mint a kialvatlan társaiknak.

Ugyanez az arány az étkezések után még inkább szembetűnő: itt a kipihent páciensek energiafelhasználása már 20!

Fogyás hasról?

Ráadásul miközben az energiafelhasználásunk csökken, a stresszhormon szintünk nő. A feszült, nyugtalan időszakokat pedig jó néhányan szintén hajlamosak evéssel kompenzálni.

súlyos alváshiány fogyás

Ördögi kör. És akkor még nem beszéltünk olyan tényezőkről, mint alváshiányt követő megemelkedett vércukorszint vagy a rendszeresen rosszul alvók és a diabétesz kialakulása közötti összefüggés.

Hormonális elhízás okai és kezelése

Több idő, több evés! Ezt szinte magyarázni sem kell. Ugye veled is előfordult már, hogy sokáig maradtál fenn, az éjszaka közepén pedig egyszer csak eszedbe jutott, hogy vajon akad-e egy kis nassolnivaló a hűtőben? Az elv pofonegyszerű, minél több időt töltesz ébren, annál nagyobb a valószínűsége az evésnek.

Prader-Willy-szindróma nemi szervek fejletlenségével járó rendellenesség Laurence-Moon-Bardet-Biedl-szindróma nemi szervek fejletlenségével járó rendellenesség Központi idegrendszeri betegségek: bulímia, agyvelőgyulladás, harmadik agykamrát érintő daganatok, a hipofízis hormonálisan inaktív daganata, a hipotalamusz szervi betegségei gyulladás, daganat, érbetegséghipotalamusz közeli kóros. Az elhízás lényege a kóros zsírlerakódás. Elhízás fajtái: A felesleges zsírszövetek megoszlása alapján ma két alaptípust szokás elkülöníteni: Az alma típusú elhízás a hasra, mellre, nyakra és az arcra lokalizálódik.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Pennsylvania Egyetem kísérlete, amelynél az alanyokat egy héten keresztül két csoportba osztották. Az egyik csoport alvásideje este től reggel 8-ig tartott, míg a másiké hajnali 4-től szintén reggel 8-ig.

súlyos alváshiány fogyás

A kutatás azzal zárult, hogy az alváskorlátozott alanyok súlya egy hét alatt akár 1 kilogrammot is gyarapodott. Ugyanis abban az időszakban, amikor a másik csoport már aludt, az éber résztvevők nagyjából kalóriát vittek be a szervezetükbe.

És mint a mondás is tartja, sok kicsi sokra megy. Tehát feküdj le lehetőleg minden este időben, így másnap nemcsak kipihent, hanem egészségesebb is karcsúbb is leszel!

súlyos alváshiány fogyás

Egészségtelenebb ételek Aranyszabály, amit a diéta alatt tarts be: soha ne vásárolj élelmiszert kimerülten! Tudniillik, ha fáradtan megyünk bevásárolni, nagyobb az esélye, hogy magasabb kalóriatartalmú, egészségtelen ételeket fogunk választani. Nagyjából ugyanaz a szituáció játszódik le ilyenkor, mint amikor üres hassal mész ki a boltba.

Ezért hízol, ha nem alszol – alvás és fogyókúra kapcsolata.

A végeredmény általában az, hogy mindenféle felesleges pluszról meggyőzöd magad, amit később legszívesebben már visszacsinálnád. Egye fene, ma ezt ebédelem! Egy kis érdekesség! Egy kísérletben résztvevők ugyanazt a reggelit kapták, de a csoport egyik fele kipihent volt, míg a másik fele csak keveset aludt előző este.

súlyos alváshiány fogyás

Miután elküldték őket vásárolni, kiderült, hogy a kialvatlan alanyok közel ! Rászed az agyad! Egy svéd vizsgálatban kipihent és kialvatlan embereket arra kértek, hogy egy számítógépes program segítségével állítsák be a megjelenített étel szerintük ideális mennyiségét egy virtuális tányéron. A fáradt résztvevők körülbelül 35 kalóriával becsülték többre a megfelelő adagot a kipihent társaikkal szemben — ebből következtethető, hogy álmosan valószínűleg nagyobb mennyiségű ételt érzékelünk átlagosnak.

Ez persze nem tűnik olyan soknak, de ha 5 étkezéssel számolsz, akkor napi kalóriáról beszélünk, ami havonta kalória, évente pedig Ez azt jelenti, hogy felkaptál magadra egy év alatt 9 kiló zsírt, csak azért, mert nem aludtál normálisan. Nem éri súlyos alváshiány fogyás.

Alváshiány és elhízás

Dóri, amikor az éjszakai utazás után egy kicsit túlzásba esett a rendeléssel. Nem jó fekhelyet használsz! Hiába töltesz el az ágyban órát, ha a minőségi alvásidőd ennek csak a töredéke. Az alvás az agyunk és a testünk tápláléka, ha azonban nem a testalkatodnak és alvási pozíciódnak megfelelő matracot használsz, könnyen lehet, hogy nem leszel kipihent.

Fatális familiáris inszomnia tünetei és kezelése

A kialvatlanság pedig a testsúlyunkkal kapcsolatosan a fenti következményekkel jár. Szóval nem csak azok veszélyeztetettek, akik önszántukból nem fekszenek le időben, hanem akik ugyan helyes mennyiségben, de nem optimális körülmények között pihennek. A jó matrac itt is nagyon fontos!

Az alváshiány és testsúly kapcsolatában a legrosszabb szerintem az, hogy súlyos alváshiány fogyás leírt összefüggésekkel rengetegen nincsenek tisztában. És mivel így csak lassabban van a fogyókúrának látható hatása, kudarcként élik meg a teljesítményüket, csökken az önértékelésük és a valódi probléma megoldása helyett csak súlyosbodik a helyzet.

Kimutatták, hogy ha egy héten keresztül valaki napi 4 órával alszik kevesebbet, mint az életkorából adódóan szükséges lenne, akkor már egy hét után a jóllakottságot jelző hormon, a leptin vérszintje jelentősen lecsökken, az étvágyserkentő hormon, a ghrelin vérszintje pedig jelentősen növekszik, valamint a szövetek inzulin iránti érzékenysége is csökken. A szövetek inzulinrezisztenciájának eredményeképpen a vér inzulinszintje növekszik. Az inzulin több sejt anyagcsere-folyamatban is részt vesz, így az emelkedett inzulinszintnek köszönhetően ezen folyamatok szabályozása zavart szenved. A felborult anyagcsere-háztartás végső esetben kifejlődött cukorbetegséget, magas vérnyomást, metabolikus szindrómát is okozhat. Jó hír viszont az, hogy rövid távú alvásmegvonás kompenzálható, így a normális élettani viszonyok visszaállíthatóak.

Pedig mennyivel egyszerűbb lenne az edzés és a táplálkozás mellett odafigyelni az egyik legalapvetőbb biológiai szükségletünkre, arra, hogy aludjuk ki magunkat éjszaka! Ha tetszett a cikk, támogasd a földalatti-alvásmozgalmunkat egy lájk vagy megosztás formájában!