Tabata hiit 4 perc a zsírégetéshez, Mire van idő, lehetőség és energia?


Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. A Honlapról elérhető alábbi felületre, szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési szabályok külön tájékoztatókbantalálhatóak, amelyek az adott felületeken érhetőek el: Karrier, Hírlevél, Törzskártya, Sportolói jelentkezés. A cookie-val kapcsolatos részletes adatkezelési szabályok szintén külön tájékoztatóban találhatóak. Szolgáltató a neki megadott személyes adatokat, azok valódiságát nem ellenőrzi.

Lépj be a világába! A tabata a Te edzés mödszered, ha egy tényleg intenzív zsírégető edzést keresel!

Írta: Gergelyfi Róbert A Tabata gyakorlatok az utóbbi években váltak rendkívül népszerűvé, ami nem csoda, hiszen nem időigényes, ugyanakkor jól végezve ez nagyon fontos! Keletkezése A Tabata keletkezéstörténetéről röviden csak annyit, hogy egy japán orvos, Dr. Izumi Tabata nevéhez fűződik, aki hazája gyorskorcsolya csapatának segítve, vizsgálta az edzéstervek hatékonyságát. A bonyolult részleteket mellőzve az alapgondolat az volt: egyensúlyt kell teremteni az alacsonyabb és magasabb intenzitású edzéselemek között.

Edzésterv ötletekkel és sok tippel, hogy télen is tartson majd a forma! A HIIT, azaz high intensity interval training, magyarul magas intenzitású intervallum edzésnek rengeteg előnye van: hatékonyabb, mind a zsírégetésmind pedig az állóképesség-fejlesztés terén, mint az egyenletes intenzitású edzés — ennek népszerűsödése kapcsán került bele a köztudatba a tabata is!

Mert rövidebb idő alatt több kalóriát égetünk, s ha ez nem lenne elég, tabata hiit 4 perc a zsírégetéshez után az anyagcsere tovább pörög hosszú órákon át, így nyugalmi állapotban is nagyobb az energiaigényünk. Javítja az izomsejtek inzulinérzékenységét, ezáltal segít az inzulnirezisztanciát kordában tartani.

Mindezek mellett nagyon változatos és időhatékony.

elveszíted fogyás app android fogyás chula vista

A módszert Izumi Tabata japán professzor fejlesztette ki a gyorskorcsolya válogatott teljesítményének fejlesztése érdekében. A módszer lényege, hogy az edzésen rövid sprint szakaszokat még annál is rövidebb pihenő szakaszok váltogatnak.

legegyszerűbb fogyókúrás tippek zsírvesztés karne ki tippek

Hogy teszteljék a módszert, 6 héten át végeztek egy tesztet: a szoptatás lefogy, nem profi szinten sportoló fiatalokból álló csoport volt, mindenki heti 5x edzett.

A lényeg, hogy az egyik csoport tagjai 60 perces, monoton aerob edzést végeztek, a másik csoport TABATA-zott, azaz: 20 mp-ig maximális erőkifejtéssel hajtotta az ergométert, 10 mp-ig pihent, s ezt ismételte 8 körön, azaz 4 percen át.

egészségesen étkezem és nem fogyok gokart fogyás

A kutatás eredményei azt igazolták, hogy a 4 perces, maximális intenzitású edzéssel nagyobb fejlődést lehet elérni, mint egy hosszú, kevésbé intenzívvel. Egy kör TABATA, ahogy már fent is említettem, 4 percig tart: 20 mp közel maximális intenzitású edzésmunka 10 mp pihenő Mindez 8 körben.

fogyás duzzadt mirigyek fáradtság cenla fogyás pineville la

Ennél többnek nincs sok értelme, ugyanis kizárt dolog, hogy maximális intenzitással végig tudj dolgozni 40 percet, vagy 1 órát. A módszert elég sokféle gyakorlatra rá lehet húzni, azonban fontos, hogy állóképesség fejlesztő gyakorlatot válassz, tehát vagy kardió mozgást, vagy teljes testet igénybe vevő gyakorlatot, magyarán szólva olyat, amit tudsz magas intenzitáson pörgetni és úgy felviszi a pulzusodhogy csak kapkodsz a levegő után.

Mutatok néhány példát! Sprintek: A lehető legegyszerűbb, végezheted kinn a szabadban, futógépen, vagy bármilyen kardiógépen.

vip fogyás és anti aging opiniao eco slim

Utána megismétled még 7x. Saját testsúlyos gyakorlatok: Választhatsz egyet, vagy akár minden körben mást is végezhetsz.

fogyás jó tippek új súlycsökkentő eljárások 2021

Néhány példa: burpee négyütemű fekvőtámasz és variációi jumping jack terpesz-zár ugrások.