Optimális alvás a fogyáshoz. Az ideális fogyás hat alapszabálya - HáziPatika


Az alvás kritikus szempont a fogyás, az energiaszint, az immunrendszer és az általános egészséggel kapcsolatban. De hogyan növeld a mély alvási fázisban történő alvást? Ezt a kérdést sűrűn fel szoktátok tenni, ezért írtam egy cikket belőle.

Mi is az a Mély Alvás? Technikailag a mély alvás egy alacsony hullámú alvás, avagy szakmailag SWS. SWS a nem-gyors szemmozgású alvási ciklus, ami alatt az agy hullámainak a frevenciája lelassul. Ez a frekvencia a mély alvásban 0.

Beszélgetés a fogyásról

Összehasonlításképp, napközben az agy sokkal magasabb frekvenciákkal dolgozik, azaz béta hullám. Az agy különböző állapotok között mozog az éjszaka során, az alvás első feléven sokkal többet tölt az agy a lassú hullámú fázisokban. Amíg a mély alvási szakaszban vagyunk, a test egy magasabb ébredési küszöbben van, azaz kevésbé hajlamos az ébredésre.

Érdemes átgondolnia, mennyit és hogyan alszik.

A szemmozgás lényegében megszűnik, az élet kritikus funkcióitól eltérően, konkrétan a test fizikai bénulása történik meg. Hogyan lehet stimulálni a zsírvesztést a legtöbb ember azt hiszi, hogy a mély alvási szakaszban álmodunk, de ez nem igaz. Az alvási szakasz mérésére a legpontosabb módszer az EEG gép. Bár ez nem túl praktikus. A másik módja, hogy nyomon követhesd mennyit töltesz a mély álom fázisában, egy fitnesz karkötő vagy okosóra.

Hogy mennyire pontosan mérnek ezek az eszközök?

A szokások megváltoztathatják az alvás minőségét

A Fitbit segítségével már kutatási anyag készült, eleve kutatókkal és orvosokkal karöltve lett fejlesztve a pulzusmérő része is. Az Apple pedig egy külön egészségügyi laborban 5 év alatt Maradjunk annyiban, elég pontosak tudnak lenni ezek az eszközök, rajtunk áll fel tudjuk-e használni a saját egészségünk javítására. A potenciál bennük van.

Végre itt a jó idő, egyre kevesebb réteg ruhát kell hordanunk és lassan, de biztosan beindul a strandszezon. A tavasz kezdete a fogyókúrázók számára legalább akkora motivációt jelent, mint az újévi fogadalmakat követő év eleje. Egyre több embert látni gyümölcslével a kezében, méregtelenítünk, kozmetikushoz megyünk és a megcsappant lelkesedés után a fitnesztermek újra teljes létszámmal üzemelnek. Vagyonokat költünk arra, hogy szépek és egészségesek legyünk. Csak egy valamiről vagyunk hajlamosak megfeledkezni: a pihentető alvás fontosságáról… Mi tavaly ilyenkor egy spinning órára neveztünk be Miközben sokszor sportot űzünk a kialvatlanságból, nem értjük, hogy a testmozgás és a megfelelő étrend mellett miért csak alig-alig olvadnak le pluszkilók.

Miért fontos tudnunk a mély alvási állapotot és mennyire van szükségünk? Miért kellene ezt tudnod, vagy akár tisztába lenni vele? Bárki aki már átélt egy egész éjszakás forgolódást, tudhatja mennyire kellemetlen utána a következő napot túlélni.

Ilyenkor a test nem tud optimális alvás a fogyáshoz. A növekedési hormon jelentős mennyiségben keletkezik ilyenkor.

Ezért hízol, ha nem alszol – alvás és fogyókúra kapcsolata.

Nem mellékesen SWS állapotban az agy megőrzi a memóriát, segíti a tanulási és kognitív funkciókat. Kutatások alapján hozzájárul az inzulinérzékenység csökkenségéhez, a pszichiátriai rendellenességekhez és a rendszeres álmatlanság kialakulásához is.

A mély alvás dióhéjban annyit jelent, hogy pihentet és helyreállít — fizikai és mentális fronton egyaránt. Mennyire van szükséged? Ez nagyban függ a napi aktivitásodról, az étrendedtól, az egészségi állapotodtól és hogy aludtál az előző este. Az alapok Mit értünk ez alatt? Az alvási rutin felépítése, a környezet kialakítása, az alvás priorizálása, az étkezés.

További cikkeink a témában

Kevesebb stressz A kortizol stressz hormon és az idegrendszer aktivitásánk fokozódása kapcsolatban van a delta hullámokkal. Még akkor is, ha nem érzed a stresszt, sok oka van a magas kortizolszintnek.

Például a kék fény kibocsátása, a gyenge bélműködés, a krónikus fertőzések, különös esetekben a wifi vagy a mobiltelefonok nnEMF kitettsége is. Hűtsd le az ágyad A stressz mellett a magas hőmérséklet a második legnagyobb oka a rossz alvásnak.

mély alvás

Az optimális hőmérséklet A lényeg, hogy magának a testnek kell lehűlnie. Nagyon hatékony a szorongás csökkentésében, de rendkívül addiktív. Kizárólag rövidtávú használatra ajánlott, habár táplálékkiegészítőként szerepel.

A legtöbb antikonvulziós gyógyszerről kimutatták, hogy csökkenti a SWS-t, de gabapentint valójában a mély alvás növelésére találták ki.

Kevesebb alvás, nagyobb étvágy?

A phenibut és a gabapentin szintén GABA analóg, azaz hasonlít a gamma-amino-vajsavnak nevezett agyi kémiai anyaghoz. Az egyetlen különbség az én tapasztalatom alapján, hogy az ajánlott 1 kapszula helyett 3 simán mehet. Igyál kávát nem kávét A kava avagy tudományos nevén piper-methystcium egy olyan növényfajta, amely a Csendes-óceán nyugati részén nő. Ezekben a régiókban évszázadok óta használják a kava gyümölcs gyökereit a pihentető alvás miatt.

Csökkenti a szorongást és a stressz érzését, javítja a jólét érzését, javítja az alvás minőségét és elűzi az álmatlanságot.

optimális alvás a fogyáshoz

Ajánlott adagolás — mg. Vitamin deficit optimális alvás a fogyáshoz Három vitamin van, amit az alvás fellendítéséhez biztosítani kell.

A-vitamin, B6-vitamin, D-vitamin. Egy kerek étrenddel minőségi húsok és zöldségeksemmilyen hiányosságot nem kellene ezekből szenvedned. A napsütés pedig a D-vitamint biztosítja. Azonban sokaknál jelentkezik eznek a hiányossága hiába van rendben az étrend.

Kapcsolódó cikkek

Ez az élelmiszerek minőségével lehet kapcsolatban, a génmódosítások miatt. Ezért érdemes egy alap multivitamint napi szinten szedni, mégpedig olyat ami biztosan NEM szintetikus anyagokból állítanak elő.

optimális alvás a fogyáshoz

Ilyen ek a Peak multivitaminjai isígy biztonságban választhatod őket. Hagyd el a koffeint Itt jön szóba ismét az 1.

optimális alvás a fogyáshoz

A rutin kialakítása: délután után már nem igazán kellene koffein után nyúlnod, mert a koffein hosszú felezési idővel rendelkezik, így amit után próbál feldolgozni a test, akár 8 órán át is eltarthat.

Itt persze beszélni kell arról is, mi van ha az esti edzésedhez valamilyen koffeint is tartalmazó teljesítményfokozót szedsz? Nos, erre először is van a Peak-nek megoldása, például a Pyruvate teljesítményfokozó férfiaknakami koffein, kreatin és cukor nélkül hozza az elvárt pörgést, és az alvásod már akár jobb is lehet!

Második alapszabály - Figyeljünk a napi energiabevitelre!

Szénhidrátszegény diéta esetén is! Ha például irodai dolgozó vagy, elképzelhető, hogy csak az agyad fáradt. Viszont a mentális frissítés és egy jó torna után elérhető az egészséges mozgás utáni fáradtság, így könnyebb elaludni is. Ez az én személyes tapasztalatom, ezért a kedvencem is. Mellette ha diétáznál, de nehezen kerülöd a szénhidrátokat, akkor a szénhidrátblokkoló HCA-val kombinálva tökéletes duó. Végezhetsz genetikai tesztet is, ami megerősítheti hogy lassú vagy gyors koffein metabolizáló vagy.

Összesen : 0 Ft Tovább a kosárhoz 6 tipp a pihentető alváshoz, a hatékony méregtelenítéshez és a fogyáshoz Forrás: Dr. De azt tudtad, hogy az alvás több, mint génünk működését irányítja?

Végül fontos megjegyezni, hogy olyan ételeket mint a sötét csokoládé vagy a tea, optimális alvás a fogyáshoz tartalmaz koffeint. Ha rosszul alszol, mert éjszaka nassolsz.

Lehet a csoki a hibás. Ha muszáj után is koffeint szedned, akkor érdemes az L-theanint szedned. Egy es tanulmány szerint az L-theanin részben ellensúlyozza a koffein által indukált alvászavarokat, így részben megfordította a negatív hatást.

Az anyagcsere javítása A lassú pajzsmirigy nem járul hozzá a minőségi alváshoz és az átlag egészséghez sem. A tény az, hogy a gyors anyagcsere ami akár egy reggeli testhőmérsékletből is kiderülhetsegít mélyebben aludni éjszaka. A hipotireózis elégségesen működő pajzsmirigy az alacsony anyagcsere fő okózja és összefüggésben van a rossz és kevesebb alacsony hullámú alvással.

optimális alvás a fogyáshoz

Azoknál az alacsonynál, akiknél normál pajzsmirigy-szint volt, a mély alvás része hosszabb ideig tartott. A magasabb anyagcsere-sebesség magasabb napi hőmérsékletet és magasabb szén-dioxid kibocsátást okoz. Ha valaki hipotireóz állapotban van, testje energiaszintje is alacsonyabb és a szervezetnek más mechanizmusokat kell hívni az elegendő energiához és hőtermeléshez. Ezek a mechanizmusok nagyobb stresszt okoznak a szervezetnek és gyulladásos állapotokat hoznak létre, ami akár gyakoribb éjszakai vizelést és nyugtalan alvást is okozhat.