Égjen hasi zsírt az íróasztalánál


A Panoráma és lakói csak a szerző képzeletében léteznek. Ingája tompa, súlyos, a percmutató megtette az utat a számlap körül, és ha az órát kellett jelezni, oly hang tört elő a gépezet érctüdejéből, amely tiszta volt, hangos és mély, és különösen zenei, de olyan hökkentő hanggal és hangsúllyal, hogy az orkesztra zenészei minden órafordulásnál pár pillanatnyi szünetet kényszerültek tartani produkciójukban, e hangra fülelve; s így a keringőknek is be kellett szüntetni forgásukat; s az egész vidám társaságon rövid zavar szállt át; s amíg az óra harangja kongott, meg lehetett figyelni, hogy a legvadabb tobzódó is elsápad, s a legvénebbek s legnyugodtabbak homlokukhoz kapnak, mintegy zavart álmodozásban vagy tűnődésben.

Ráadásul még a mérleg is hízeleg nekünk, hiszen reggelente kevesebbet mutat a majdnem fél literes éjszakai vízveszteségnek köszönhetően. Ha hagyjuk, hogy az anyagcserénk alvás közben zavartalanul végezze a munkáját, az nem csak a zsírégetést segíti elő, hanem a […] Egy kiadós pihenés után általában szebbnek látjuk magunkat a tükörben, sőt, mintha fittebb testet is kaptunk volna.

égjen hasi zsírt az íróasztalánál

Ha hagyjuk, hogy az anyagcserénk alvás közben zavartalanul végezze a munkáját, az nem csak a zsírégetést segíti elő, hanem a nyirokerek kiürülését és a kötőszövetek regenerálódását is. Inzulin: vétkes vagy áldott? No de mit kell tenni ahhoz, hogy a testünk éjjel is dolgozzon az alakunkon?

A táplálkozástudományi kutatások rávilágítottak arra, hogy az inzulinnak központi szerepe van a zsírtól való megszabadulásban. A szakemberek rájöttek, hogy alvás közben — mint ahogy sportoláskor is — a zsírszövetekben lévő tartalékokhoz nyúl a testünk.

Stephen King - A ragyogás

A programunkban kulcsfontosságú szerepet betöltő inzulin a zsír feldolgozását és elraktározását irányítja, így befolyásolva a hízást és a fogyást. Emellett tápanyagokat szállít a sejtekhez. És éppen itt van a bökkenő: ha ugyanis túl sok tápanyag kerül a sejtekbe, hízni fogunk. Mi hát a megoldás? A kiegyensúlyozott táplálkozás, a rendszeres testedzés, az elegendő mennyiségű alvás — ezek az éjszakai zsírégetés legfőbb pillérei. Fokozd a hatást! Éjszaka takarékon működünk, ilyenkor a pulzusunk és a vérnyomásunk is csökken.

Az anyagcsere is átkapcsol a regenerációra és a test karbantartására. Az optimális tehermentesítéshez és a pihentető alváshoz azonban ügyelni kell arra, hogy az utolsó étkezés három-négy órával lefekvés előtt legyen. Az alvással töltött időnek pedig legalább hét órányinak kell lennie. Elalvás után az immunrendszerünk aktivizálódik, éppen ezért, hogy éjszakai regenerációs feladatait elvégezhesse, estefelé már fáradtság-jelzéseket ad nekünk, arra ösztökélve minket, hogy minél előbb térjünk nyugovóra.

A növekedési hormon éjjel termelődik nagyobb mennyiségben. Aki este sportol, fokozhatja a növekedési hormon képződését, ezzel pedig az éjszakai zsírégetést is.

A RÖPÜLŐ FALU

A rendszeres edzés nem csak erőnlétünket és kitartásunkat javítja, hanem megemeli kalóriaszükségletünket is és csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. A mozgás által felturbózott zsírégetés éjszaka is kitart, a nagyobb izomtömegnek köszönhetően pedig már napközben is több zsírt égetünk, még a munkahelyünkön, az íróasztalnál ülve is.

A fiúnak elcsuklott a hangja. Egyszerre fölzokogott. A melegforrás fölbuggyant a kiszáradt földből. Hetek óta gőgösen tartott magán egy férfi-álarcot, melyet dacos szeretet és naív hiúság tettek az arcára: ő volt a családfő.

Az egyszerű szénhidrátokban gazdag élelmiszereknek van a legmagasabb glikémiás indexük GIvagyis ezek az ételek váltják ki a legerősebb inzulinreakciót, amit a fehérjével kombinált égjen hasi zsírt az íróasztalánál még tovább fokoznak. Célszerű betartani az alábbi szabályokat: 1.

égjen hasi zsírt az íróasztalánál

Korlátozzuk az étkezéseket három fő étkezésre, tehát a reggeli, ebéd és vacsora hármasára, és hagyjuk el a köztes fogásokat. Ezek között lehetőleg öt óra teljen el.

A három étkezés alatt lakjunk jól, és ne számolgassuk a kalóriákat.

égjen hasi zsírt az íróasztalánál

Nassolni tilos! Ha két étkezés között égjen hasi zsírt az íróasztalánál, akkor az inzulinszint nem tud lecsökkenni.

Ha desszertre vágyunk, azt rögtön ebéd után fogyasszuk el. A hangsúly a megfelelő időzítésen van. Reggel inkább a kardiotréning futás, úszás, aerobik, walking, kerékpározás, kardiogépek használatamíg este az erőnléti edzés ajánlott. A program testmozgásra vonatkozó részei ajánlások, és természetesen nem előírás, hogy minden napszakban mozogjunk. A saját bioritmusunk ismeretében kell kiválasztanunk a számunkra legmegfelelőbb edzésidőpontot. Reggel: Szénhidrátban gazdag étkezés és kardiotréning Táplálkozás: Testünknek szénhidrátokra van szüksége, éjszaka ugyanis a máj a glikogéntartalékához nyúl, és azt használja fel az agy ellátásához.

Hogy megfelelő mennyiségű szénhidráthoz jussunk, fontos, hogy reggelire teljes kiőrlésű pékárut, müzlit és gyümölcsöket együnk.

NAGY SÁNDOR ÖREGKORA

A túlzott inzulinreakció megelőzése érdekében azonban kerülendőek az állati eredetű fehérjék. A kenyeret növényi olajjal, lekvárral vagy mézzel kenjük meg. A felvágott, a kolbász és a sajt fogyasztása nem ajánlott!

Foglalt 2. Hosszú éjszaka 3. A nagy nap 4. A gesztus 5. Esme sziget 6.

Tippünk: Almás-fahéjas müzli Hozzávalók: 1 nagy adaghoz : 1 alma, 1 dl narancslé, g zabpehely teljes kiőrlésű1,5 dl víz kevés tejszínnel keverve, fahéj Az almát hámozzuk meg, távolítsuk el a magját és vágjuk fel szeletekre. A narancslében pár percig puhítsuk meg. A zabpelyhet főzzük fel a tejszínes vízben és percig forraljuk, fahéjjal ízesítsük, majd keverjük hozzá a narancsleves almát.

égjen hasi zsírt az íróasztalánál

Testedzés: A reggeli mozgás azért szerencsés, mert ilyenkor még kihasználhatjuk, hogy a testünk az éjszakai zsírégető fázis végén van. Ekkor még könnyen felkorbácsolható az anyagcsere, különösen, ha éhgyomorra edzünk. A vércukorszint ugyanis ilyenkor még alacsony, hiszen a szénhidrátdús reggeli előtt állunk, és testünk automatikusan a zsírszövetekben felhalmozott tápanyagokból szerez energiát.

Ügyelni kell azonban arra, hogy reggel ne pörgessük túl a szervezetet!

égjen hasi zsírt az íróasztalánál

Kezdetben bőven elegendő 30 percnyi állóképességi tréning gyaloglás, kocogás, kerékpározás, úszáskésőbb fokozatosan növelhető az időtartam.

A bioritmusodnak leginkább megfelelő ebéd és vacsoratippeket, valamint az ezekre a napszakokra szóló mozgásformákat a Wellness magazin júliusi számában ismerheted meg!

égjen hasi zsírt az íróasztalánál

Kapcsolódó cikkek.